Pages

There was an error in this gadget

EliteTrooper

Saturday, 8 December 2012

Giliran Morsi Pula - Anwar perlu belajar


Siapa sebenarnya pemain utama politik MESIR? Arab Spring yang panas meledak. Apabila menentang Yahudi dan sokong Pelestin tiba2 meletus demo jalanan..


Terkini : Ribuan Berkumpul Tunjuk Perasaan Anti Morsi






KAHERAH, 7 Dis - Para aktivis dan pembangkang berkumpul untuk satu lagi pusingan baru demonstrasi secara besar-besaran Jumaat hari ini, tidak yakin dengan jawapan balas Presiden Mesir Mohamed Morsi dengan tindakan beliau baru-baru ini yang mencetuskan kontroversi dan ancaman hukuman terhadap para penunjuk perasaan.

Ribuan mula berhimpuan di Dataran Tahrir sejak tengah hari tadi dalam keadaan aman, tidak seperti malam sebelumnya.

Sunday, 15 July 2012

belit jangan tak belit..


Nah hangpa tengok macamana Husam belit rakyat Kelantan, rakyat Malaysia termasuklah Nik Aziz sendiri pasal isu minyak Kelantan. Itu pasal sembahyang hajat minta pecah perut, lain pulak yang pecah iaitu pecah tembelang rahsia Anwar dan penipuan2 PR. Itu pasal makin kurang ek solat hajat sekarang dari PAS ... hehehe ...

2 sebab kenapa Kelantan tak layak dapat royalti minyak ;

Saturday, 7 July 2012

PARASIT dalam UMNO tonjolkan diri Mengatur PRU



Sebelum ini heboh media melaporkan kewujudan parasit dalam PAS sehingga menjadi bualan di semua peringkat politik tanah air. Anwar dengan segala kepakarannya telah menunjukkan bahawa dia seorang pakar dalam permainan pintu belakang. Adakah ini berlaku secara kebetulan?

Saturday, 23 June 2012

Cina Celaka diberi muka oleh PAS (kerajaan Jijan)

!# Mei baru sudah bermula? Melayu semakin dihina oleh puak pendatang jahat dari China. DAP Celaka lahanat.


siapa pengkhianat?


Apa PAS dah lakukan? Khianati bangsa dan agama demi mendapat wang dari Cina Celaka DAP itu? Semoga Allah turunkan laknat kepada mereka yang berkuasa tetapi mengkhianati bangsa dan agama. Ayoh orang Kedah, semua bangun halang projek Jirat Cina Mampos ini di tanah Melayu. Jihad sebenar bukan jihad olok2 macam BERSIH gila tu.

BANGUN jika tidak mahu dihina oleh Cina DAP.......

Monday, 11 June 2012

selamat datang kerajaan KOMUNIS Malaysia.. biarkan... biarkan...


Anwar Akan Jadi Proksi Lim Guan Eng Sebagai Perdana Menteri Malaysia!!


Mimpi terburuk kepada orang Melayu. Akibat dari kelangsungan gangguan mental penyokong kurang akal kepada ulama yang mementingkan diri (Nik Aziz), akan terlaksanalah hasrat Chin Peng untuk martabatkan kaum Cina (PKM baru) mentadbir negara Melayu.

khabarnya Karpal dah mula sasau


PAS boleh buat apa? Tak berani nak lawan cakap Nik Aziz yang diiktiraf sebagai bertaraf wali itu. Dalam tidak sedar memberi peluang kepada LGE mencari ruang mimpikan jawatan PM. Inilah hasil perjuangan Anwar bersama dengan Soros selama ini. Betul... akan berlaku kisah "Lebai Malang" menggadai kampung halaman sendiri.

Luncai pula akan berkata "biarkan" "biarkan"....


Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim hanya akan menjadi Perdana Menteri buat seketika seki-ranya pembangkang berjaya mentadbir negara kerana realitinya DAP tetap mahu jawatan tersebut disandang Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

Saturday, 2 June 2012

SHREK ?? oh kesiannya..

Tak tahulah apa yang akan jadi kepada sahabat2 kita dalam PAS. Bila UMNO buat dia pun nak buat. Tapi tak sangka pula mereka tidak berjaya mencipta kejutan sebaliknya sebaliknya. Nak sangat tawan Putrajaya untuk bagi kat ketua mereka raja segala SHREK.. kaki segala kaki.. Pembawa Agenda Islam Liberal dan LGBT (PAS sendiri tentang, tetapi kenapa mereka sokong ya?). Sekali sekala timbul rasa kesihan yang amat sangat kerana gagal memahami ribut politik.

PAS kini telah terkena penyakit "Syndrom Bingung" .. kata orang Kedah.. BENGONG..


Adakah Islam mengajar "menipu"? Kalau PAS ianya mungkin..

ALAHAI.. main tiru2 lak.. tak der idea sendiri ke?


Tuesday, 29 May 2012

Perompak tuduh orang lain Menyamun...


Bukti Azmin korup 

Anwar salahguna kuasa arah BPR tutup kes !
Datuk Shafee Yahaya bersubahat?

suri rumah yang kaya raya
hanya bekerja sambilan sebagai gundik

Kerajaan Najib wajar siasat dan ambil tindakan terhadap Datuk Syafie yang khianati negara. Masa untuk membersihkan diri dari pertuduhan "kerajaan Korup" oleh Anwar dan Azmin. Tutup mulut mereka segera. Anwar bukanlah insan yang baik malah lebih hina dari lembu NFC.

Thursday, 24 May 2012

Manusia Tanpa Wajah - the I (anwar)



"Anwar boleh menjadi sesiapa saja mengikut arus, mengikut persekitaran dan mengikut suka hatinya. Pada satu masa, Anwar adalah seorang Muslim fanatik". 

Beberapa blog berbahasa Inggeris telah mula memperkatakan tentang sebuah buku bertajuk “The “I” Files” tulisan Jonathan Smith.

Setakat ini, prolog serta bab 1 hingga 4 boleh dibaca secara ‘online’ di https://ifilesjs.wordpress.com
Berdasarkan bacaan penulis, “I” pada tajuk buku ini mungkin membawa makna “Ibrahim” atau “Anwar Ibrahim” bagi orang Malaysia.

Monday, 21 May 2012

ekoran BERSHITT : Anwar, Azmin diminta hadir ke mahkamah esok




2012/05/21KUALA LUMPUR: Polis mengeluarkan saman ke atas tiga individu termasuk penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini dengan mengkehendaki mereka hadir ke Mahkamah Majistret Jalan Duta, pada jam 9 pagi esok.

Saturday, 19 May 2012

Mufti Perak: Ulama disama tarafkan dengan anjing. Mengapa?

Orang Melayu tidak akan dapat bersatu selagi ramai penyokong PAS masih buta dan menjauhi sunnah. Lupakahnya muzakarah. Itu semua ulam ulaman politik bagi mereka yang yang terdesak. Kita akan lihat nanti bagaimana mereka memutarkan isu ini. Cara mereka tak ubah bagaikan anak kecil yang cuba bercakap bohong bagi menyelamatkan diri. Tiga bulan lalu, mana-mana ahli PAS yang bercakap tentang perkara ini dianggp sebagai "pengkhianat" dan ramai diantara mereka hilang takhta. Ada juga terpaksa meninggalkan parti.



Mufti Perak sudah bersuara. Jika siapa yang mahu mengatakan Mufti Perak telah bercakap bohong, silakan! Sehingga hari ini Mufti Perak merupakan antara cerdik pandai agama yang berani mengeluarkan pandanmgan walaupun sering dinista. Dia masih bersabar dengan pelbagai kerenah orang Islam yang bernaung dibawah ulama politik (PAS).

Tuesday, 15 May 2012

Malang Melayu bila Diperhamba Cina

aku bukan katak

Memang dah agak takkan lama dia sedap duduk dalam Parti Rasis itu. Nama pun parti rasis Cina, melayu sangka dia hebat bila ada dalam kem politik Cina. Tak lama lagi keluarlah pelbagai khabar yang dirahsiakan dari Melayu apa rancangan sebenar DAP. 

Friday, 11 May 2012

Karpal Jerkah Hadi... sekaligus mendayuskan PAS


Hadi Kena Jerkah. Karpal Harbi Kerusiroda menyelar Hj Hadi kerana ingin laksanakan HUDUD. Kali ini senjata munafik kaum ini makan tuan.

Karpal sekali lagi menafikan bahawa pihak pembangkang akan melaksanakan hudud?!? Dia menyelar tindakan sekutunya Hadi 'cawat' Awang yang sekali lagi mengeluarkan kenyataan untuk melaksanakan hudud, kali ini memberi alasan hanya setelah tiada kemiskinan dan masalah pengangguran?!? Apa punya kenyataan celako ni?!?

Hok ni mahu hudud hok ni dok?!?! Menate mu Hadi Cawat!?! Gapo dio mu nih?!?!

Read more

Monday, 7 May 2012

Anwar dan Nik Aziz wajar dijumudkan - Pengganas BERSIH diburu polis


Pembawa Agenda Yahudi

Siasatan menyeluruh untuk mengenal pasti dalang yang didakwa cuba menggulingkan kerajaan melalui perhimpunan Bersih 3.0 di ibu negara pada 28 April lepas telah bermula, kata Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar.

Saturday, 5 May 2012

Kamaruddin Jaafar ingin singkirkan Mustafa Ali demi Anwar

PAS bakal alami gelombang penghapusan ulama dan menjadi pentas khas untuk selamatkan kekalutan yang menimpa Anwar. Survival Anwar seperti sedang menuju jurang. Tindakan segera mesti dilakukan untuk mengubah PAS dari sebuah Pari Islam kepada Parti Sekular sebagaimana PKR. Sokongan tak berbelah bagi dari PAS mesti dipastikan demi masa depan Anwar.

Thursday, 3 May 2012

Kejayaan Anwar Melatih Pejuang


Bermulanya hari celaka untuk Melayu.

manusia ini perlu bertanggung jawab

Friday, 27 April 2012

BERSIH 3.0 Bawa Agenda LBGT.. PAS Sokong Seks Bebas?



Kesian dia Langkahnya Semakin Pincang
katanya Anwar kini semakin mereput?

Inilah kejayaan Anwar Bin Ibrahim. Promosikan LBGT melalui Ambiga dan BAR Cauncil. Anwar menyorok di sebalik agenda ini kerana takutkan kemarahan pengikut PAS yang jelas menolak perjuangan membenarkan Seks Bebas dalam negara.

Friday, 20 April 2012

NGO Melayu perlu membela Dr Rahman Kadir

 

NGO Melayu khususnya Perkasa perlu membela dan mempertahan Dr. Rahman Kadir, pegawai perubatan yang mendedahkan mulut celupar Azmin dan rakan-rakan yang mempersendakan raja-raja Melayu semasa istiadat pertabalan YDPA baru-baru ini.

Wednesday, 18 April 2012

Zaman Anwar 4 %. Zaman Najib 1% - komplain siapa?

Lepas jadi Menteri Pendidikan, jadi pula Menteri Kewangan tahun 1990-1998, kenapa tak fikir pada masa itu bagaimana kaedah untuk memberi pendidikan tinggi secara percuma kepada rakyat?  

Menjawab Dakwaan Najib Yang Bentangkan Rang Undang-Undang PTPTN


Saya sengaja membiarkan seharian di blog ini sepanjang hari ini berhubung kenyataan yang dikeluarkan oleh budak hingusan belaan Anwar Ibrahim sepertimana yang disiarkan di blog Anwar semalam.

Monday, 16 April 2012

Penyangak tuduh orang lain Lanun, Kerajaan lembik?


Amat menjengkelkan. Azmin jual apa yang boleh dapat wang juta-juta? PKR menjadikan Melayu semakin bodoh menuju bangang sebangang bangangnya. Masa berkuasa, semua dikebasnya. Tak mustahil, Selamngor juga hadapi keadaan yang sama. Tungulah bongkarannya nanti.

Saturday, 14 April 2012

hahaha ... test market !? B* 3.0


Selepas melihat gambar ini , kesimpulan yang dapat dibuat mengenai demonstrasi tuntutan pendidikan percuma termasuk pemansuhan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) di jalanan hari ini nampaknya yang hadir pun tak tahu apa tujuan mereka berdemo .

Tuesday, 10 April 2012

"kelentong" hingga ke tahap "gila"

Bersedia semua.
hasil didikan Yahudi

Pekerja Lebuh Raya Bertol, PTPTN dan banyak lagi agensi terpaksa menganggur hanya kerana keinginan nafsu PR ingin menghapuskan bayaran. Apa yang ada dalam kepala pemimpin PR ini? Janji gila dan tidak munasabah memperbodohkan rakyat macam dia buat dalam PRU12 dahulu.

Friday, 30 March 2012

Shamsidar...

Bila diserahkan isteri kepada boss, Azmin serta merta jadi kaya dan pangkat menjulang dalam parti politik walau dibenci oleh puan presiden. Hebat kan cerita ini?


Pengorbanan yang cukup berbaloi dalam PKR, parti yang penuh skandal seks. Bini pun boleh kongsi.
Kongsi isteri dengan boss, kemudian buat muka sadin macam tak ada apa2. Jadi jutawan laki bini.

Monday, 26 March 2012

hipokrasi - PAS wajar dibenamkan

Teruskan AUTA dan tipu rakyat yang nyata2 telah dibodohkan.

Pembohong kalau tak tahu aktiviti sebenar Anwar.
Nik Aziz, kamu bertanggung jawab kerosakan agama dan bangsa kerana Anwar


Saturday, 17 March 2012

PAS BALING pilih DR. HASAN ALI.

Siapa pilihan rakyat Baling sekarang boleh kita lihat fenomena ini. PAS, PKR dan DAP sedang ditelanjangkan oleh Dr Hasan Ali. Orang kampung menerima orang yang ikhlas dan jujur. Kini mula memahami apa yang wujud dalam PAS sekarang. Parasit bermaharaja lela.

Friday, 16 March 2012

kenapa "sayang" Nuar kepada Israel? .... Melayu pertama berbuat demikian..



Betul ke apa yang dia ungkapkan semasa wawancara WSJ. Maksud kata2nya memberi maksud bahawa dia "Ingin selamatkan Israel" atas apa jua keadaan. WSJ membuat pindaan kemudiannya untuk menyelamatkan Nuar, namun ia masih lagi gagal ....

Tuesday, 13 March 2012

Cara tercanggih perdaya puak taksub... jom layan..

macam tu lah cara pas brader.. apa nak buat.. pentabsub giler suka itu macam..

kang kata lebih-lebih kata kutuk tanpa hala tuju.. tapi itulah realiti minded orang beb.. asal berlakon je sikit.. kasi tunjuk punyalah zuhud.. sebarkan kepada umum.. dan ramai pulok yang ngoi tak boleh berfikir.. apakah sumbangan sebenar beliau ini untuk dunia Islam secara amnya...

Thursday, 8 March 2012

500 ribu orang serbu ceramah Anwar di Perak.



Kesesakan jalan yang teruk sepanjang 30 kilometer.., talian komunikasi hampir lumpuh akibat dari permintaan melebihi had.., dan juga puluhan ribu sukarelawan terpaksa dikerahkan semasa ceramah Anwar di kawasan Perak Tengah semalam.

Friday, 2 March 2012

Apakah ada amalan free-sex dalam PKR ?

Hairan!!!!!Wan Azizah tahu suaminya Anwar memang tak senonoh. Bukan lelaki gentleman seperti yang dia inginkan. Azizah juga tahu hubungan Anwar dengan Sukma, dengan Azizan, dengan Meor dan lain-lain lelaki. Azizah juga tahu hubungan Anwar dengan Shamsidar dan wanita lain termasuk isteri orang. Azizah juga tahu mengapa Anwar tak nak bagi DNA secara sukarela. Azizah tahu segala kegiatan gelap suaminya. Azizah juga tahu Anwar macam sumpah-sumpah, kejap boleh baca khutbah kejap lagi jadi 'kaki redah'.

Apa kaitan Anwar dengan Pakistan? Kenapa Anwar berang?

Anwar MARAH Kecuaian Kakitangan PKR



Ibupejabat PKR semalam senyap sunyi bila menerima panggilan telefon daripada ISLAMABAD.

Wednesday, 29 February 2012

Kit Siang akan jadi Presiden Pas ganti Hadi

NORSHAHZURA MAT ZUKI
29 Februari 2012


PUTRAJAYA – Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad menyifatkan kesediaan Pas untuk melantik Timbalan Presiden daripada kalangan bukan Islam sebagai 'langkah terbaik'.

Ketam oooo ketam - Badrul Gelabah seperti benar berlakunya dot dot dot

Apabila bapak ketam mengajar anak2nya supaya berjalan dengan betul maka inilah akibatnya…dituduh khalwat kemudian terus dinasihatkan supaya bercuti. Yang bapaknya pula apabila dikaitkan melakukan liwat tidak pula mengambil cuti. Oops! apabila melakukan liwat dilakukan ditempat yang sulit tak apa… Bapaknya siap lakukan zina dengan Chinadoll pun tak mengapa juga…tak pun ambil cuti!

isteri cantik Ust tak tahan

Sunday, 26 February 2012

himpunan hijau 2.0 HEBAT dan PANASS!! ekoran skandal Ust PKR

 Himpunan Hijau HEBAT dan PANASS!! disebabkan Badrul Amin!!

Anwar tension..

"Sangat menghairankan bilamana penjual digerai terlalu sedikit berbanding mereka yang berpusu membeli... Itulah yang terjadi di awal ceramah perdana Anwar di Kuantan..."

Khalwat bukan fitnah


Pemimpin PKR ditangkap khalwat dengan isteri orang

Wednesday, 22 February 2012

Tuesday, 21 February 2012

PAS TAKUT VIDEO SEKS ANWAR, kenapa?


Sebagai bekas pemimpin PAS yang ada ketika beberapa isu besar melanda Pakatan Rakyat, sudah tentu Datuk Dr Hasan Ali layak menceritakan pengalamannya tatkala misal berdepan isu video seks yang dikaitkan dengan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Monday, 20 February 2012

PAS TAKUT VIDEO SEKS ANWAR, kenapa?




Sebagai bekas pemimpin PAS yang ada ketika beberapa isu besar melanda Pakatan Rakyat, sudah tentu Datuk Dr Hasan Ali layak menceritakan pengalamannya tatkala misal berdepan isu video seks yang dikaitkan dengan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Dalam satu kesempatan minum petang di rumah beliau di Pinggir Taman Tun Dr Ismail petang Khamis, kami-sekumpulan blogger dan wartawan portal, sempat bertanyakan cerita beliau mengenai video seks dari pengalamannya bersama PAS.

Dr Hasan menjawab dengan berhati-hati, menurutnya, kebanyakkan pemimpin PAS tidak ghairah untuk memberitahu samada sudah menonton atau belum video tersebut, apatah lagi mahu membuat andaian bahawa pelakunya Anwar Ibrahim.

"Pertimbangan utama mereka barangkali Pakatan Rakyat (pepecahan yang terjadi jika mengaku dalam video itu Anwar), sebab itu mereka lebih suka mendiamkan diri, lebih suka tidak menzahirkan pendirian dan apa yang tersembunyi dalam hati," katanya.

Beliau sendiri, tidak tengok lagi video tersebut, tidak sampai hati, katanya, memandangkan Anwar dan dia merupakan kawan sejak di zaman universiti lagi.

"Tapi saya sudah melihat dari awal, rentetan-rentetannya, samada dengan drivernya (Azizan), dengan adik angkatnya (Sukma), samada dengan gadis-gadis lokal, gadis luar negeri yang dibariskan satu-persatu, yang sehingga kini tidak berjawab,"

"Bahkan bila (Anwar) diasak sumpah laknat, sehingga kini tak berjawab sumpah laknat tersebut, paling tidaknya jika beliau bersumpah laknat, sudah gugurlah beberapa persepsi.

"Nampak-nampak sayalah, diri saya kata kuat untuk saya mempercayainya," kata beliau berlapik.


Dr Hasan yang kini setiap malam menjelajah dalam diri road show selepas dipecat PAS pada 8 Januari lalu. Kerap mengadakan sidang media dan selalu menghadiri pertemuan-pertemuan tidak rasmi seperti bersama kami petang Khamis.

Beliau mendapat tenaga baru, namanya kembali menjadi sebutan, ada yang menyokong dan ada yang menentang, tetapi siapapun tidak dapat menolak bahawa Hasan Ali sedang 'menunggang gelombong' hasil dari kegopohan PAS memecatnya.

Ketika ditanya mengenai isu terbaru membabitkan bekas rakan Exconya, Elizebert Wong, dan bagaimana PAS senyap sunyi tidak memberikan komen mengenai kejadian tersebut, kata Dr Hasan...

"Bukan mute lagi, totally inactivity, kalau mute boleh pause lagi,"jelasnya.

Menceritakan lebih lanjut, katanya ketika mula-mula isu gambar tak senonoh Elizebert Wong timbul pada tahun 2009, pandangan yang popular ketika itu adalah beliau menarik diri (letak jawatan).

"Tapi Dato Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim ada pandangan berbeza. Ketika dibawa ke Mesyuarat Exco pun, Mesyuarat Exco suruh bercuti, dua bulan, dan kita ingat bila dia balik, dia akan tarik diri, tetapi dia teruskan.

Menurutnya, sepatutnya dengan isu moral seperti itu, orang-orang PAS, parasit dalam PAS tumpu kepada Elizebert Wong sebab itu yang jadi percakapan ramai (menjejaskan PR), tapi tidak begitu, saya yang jadi sasaran," katanya.

Cerita ADUN Bukit Lanjan Elizebert Wong itu kembali memanas apabila bekas teman lelakinya Hilmi Malek ditangkap di Batam Indonesia Jumaat lepas kerana cuma membuat passport Indonesia menggunakan identiti palsu

.

Bila Dr Hasan bercakap pasal parasit dalam PAS, ramai mengaitkan dengan MP Shah Alam Khalid Samad, entah benar, entah tidak, tetapi perseteruan mereka berdua sudah lama menjadi buah mulut dikalangan pemerhati politik.

Tatkala Dr Hasan sibuk menjelajah menjelaskan pemecatannya, Khalid menulis dalam blog dan buat sidang media mendakwa Dr Hasan kepinggin hendak jawatan MB dan beliau antara yang disuruh melobi.

"Ini satu fitnah yang sangat besar, kalau dia katakan saya melobi, bila saya melobi, dimana saya melobi, apa saya cakap pada dia, apa saya tulis pada dia, apa memo saya kepada dia, siapa orang lain yang saya bawa berjumpa dengan dia, jika ada sila kemukakan," katanya.

"Ini tuduhan yang amat besar, dan tuduhan ini tidak sepatutnya datang dari orang yang menjadi ahli jemaah Islamiyah, golongan ulama yang saya kenal tidak akan buat macam mana ahli parlimen Shah Alam ini.

"Ini satu tuduhan yang sangat jahat...saya tak sangka sampai ke peringkat itu tuduhan yang dilemparkan kepada saya," kata yang mencabar Khalid Samad mengemukakan bukti.

Selama ini kata Dr Hasan, beliau dituduh macam-macam, tetapi bila beliau meminta penuduhnya mengemukakan bukti, tiada siapapun yang tampil.

"Dalam mesyuarat parti lagi, jika kata saya budak suruhan UMNO, saya bersekongkol dengan UMNO, menjadi alat kepada UMNO, buktikan satu, bila saya suruh bagi contoh... mereka jawab "ala memang UMNO, memang UMNO, memang UMNO..."

"Adakah itu jawapannya?" katanya ketawa sinis.

Adakah beliau menyesal dipecat dari PAS, dan mengapa beliau enggan merayu lagi, Dr Hasan memberikan lima sebab kenapa beliau rela dilihat berpatah arang berkerat rotan dengan PAS.

Dr Hasan menggariskan sebab-sebab itu ialah:

- PAS meninggalkan perjuangan asalnya untuk menubuhkan sebuah Negara Islam dan menggantikannya dengan Negara Kebajikan, yang boleh dilaksanakan di mana-mana negara sekular dalam apa juga sistem dan amalan politik.

- PAS sudah hilang pendirian dan ketegasan yang boleh dihormati apabila diperkotakkatikkan oleh rakan sekongkolnya dalam pakatan pembangkang khasnya DAP sehingga menolak bulat-bulat Negara Islam.

- PAS terlalu ghairah memimpikan Putrajaya sehingga mengorbankan Islam dengan bersekongkol dengan DAP yang terang merupakan musuh Islam.


- Pemikiran ulama di dalam Pas yang ada sekarang sudah "dilarutkan" dengan kehadiran sebanyak 70 peratus "parasit" di dalam kepimpinannya yang membawa kepentingan politik berlainan daripada hala tuju Pas.

- Kesetiaan wakil rakyat PAS dalam Parlimen lebih besar kepada Anwar Ibrahim kerana memberi perhatian besar dan hadir dengan ramai setiap kali ketua pembangkang itu berucap sedangkan ketika Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berucap, banyak bangku yang kosong.

Hasan berkata, PAS kini sudah menyimpang jauh dan terus hanyut daripada perjuangan asalnya selagi parti itu berada dalam pakatan pembangkang bersama DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Menjelaskannya, beliau berkata apa yang dijanjikan kepada masyarakat Islam di negara ini sebelum ini adalah penubuhan sebuah Negara Islam tetapi impian itu sudah mustahil untuk dicapai apabila pakatan pembangkang ditubuhkan dan PAS, atas pertimbangan kepentingan politik semata-mata, telah menyertainya.

"Yang kita dapat di Selangor sekarang, samalah akan terjadi di Putrajaya.

Kalau mereka (pembangkang) menang atas konfigurasi komponen (parti) yang ada, tak akan adalah Negara Islam, tak akan adalah hukum hudud. Begitu juga pelaksanaan Islam dalam ekonomi, sosial, pertanian dan dasar luar negara.

"Jadi bila gabung dengan DAP dan PKR, PAS tak boleh lagilah dengan negara Islam. Ketua Umum PKR (Anwar Ibrahim) pun tak berminat.

"Saya baru 15 tahun dalam PAS. Saya masuk PAS kerana saya nak Islam dan kepimpinan ulama iaitu 'tagline' PAS. Itu sebab utama saya masuk PAS. (Tapi) kepimpinan ulama tidak lagi dominan. Negara Islam tak ada lagi, jadi saya nak bergantung ke mana?" katanya.

"Dalam keadaan banyak umat Islam bergantung harapan kepada PAS, parti itu sendiri menolak Negara Islam. Alasan yang dahulunya dikatakan oleh PAS sendiri bahawa ia dituntut oleh Islam telah tiba-tiba diputar belitkan oleh PAS juga bahawa tiada disebut dalam al-Quran," katanya.

Menyentuh cita-cita PAS untuk menawan Putrajaya, dalam satu temubual dengan Bernama, Dr Hasan berkata beliau tidak mempertikaikannya semasa masih berada di dalam parti itu tetapi tidak mahu Islam dikorbankan dalam usaha berkenaan.

"Orang PAS mungkin dah tak sabar nak jadi menteri, itu yang nak ke Putrajaya, itu agak sayalah, sampaikan prinsip perjuangan diketepikan. Dalam soal ini, saya tidak setuju.


"Saya dari awal lagi sudah menentang Negara Kebajikan ni. Walaupun Putrajaya itu penting tetapi mendaulatkan Islam, Melayu dan Raja adalah matlamat perjuangan politik kita," katanya.

Hasan berkata tarikan ke Putrajaya itu sangat kuat disebabkan PAS terus digula-gulakan dan dikipas oleh pemimpin parti pembangkang, dan banyak kepimpinan Pas sekarang rela memejamkan sebelah mata walaupun mereka mungkin sedar PAS sedang diperalatkan oleh rakan pakatan untuk mencapai cita-cita itu.

"Bila ke Putrajaya sekalipun, akan berlaku perebutan kuasa antara PAS, DAP dan PKR dalam kementerian-kementerian penting. Dalam pakatan pembangkang pun tak kukuh kerana ini sekadar gabungan tidak kukuh, dan bukannya desakan kemahuan ikhlas dan suci untuk mendaulatkan Islam.

Beliau juga berkata kepimpinan PAS perlu berubah dan membuat 'islah' kerana pelbagai prinsip di dalam parti itu dilihatnya sudah tidak betul.

Contohnya, Hasan berkata beliau dimaklumkan oleh rakan-rakan dalam parti bahawa apabila Abdul Hadi berbahas di Parlimen, tidak ramai yang berada di kerusi mereka tetapi berbeza apabila Anwar yang berucap, itu pula yang diberi perhatian penuh.

"Takkan kita dalam PAS, kesetiaan kita adalah kepada orang lain pula. Pada saya ini prinsip yang sangat tak betul. Prinsip berjemaah tak betul, prinsip berketua tak betul dan prinsip pengikut tak betul. Akhirnya prinsip mengurus organisasi tak betul dan ini yang berlaku sekarang.

"Saya dah gambarkan sebelum ini selepas menjadi kerajaan di Selangor selama tiga tahun dan 10 bulan dengan melihat semula kekuatan, kelemahan dan peluang.

"Saya boleh senaraikan 20 kelemahan tetapi pakatan pembangkang tak buat dan tak berani buat," katanya

Hasan juga membidas Anwar kerana suka menimbulkan reaksi masyarakat dengan mengadakan demonstrasi.

"Bukan tak bagus demonstrasi tapi bukan semuanya sesuai untuk demonstrasi.

Akhirnya (negara) akan jadi anarki dengan masing masing mentafsir berdasarkan pemikiran masing-masing. Itupun perlu mengikut kehendak syariat," katanya.

Beliau mengakui diberitahu bahawa di dalam pakatan pembangkang apa juga perkara perlu dirujuk kepada Anwar dan akhirnya akan berlaku amalan autokratik dan dengan itu senang untuk 'menunggangi' PAS.

"DAP tak mudah ditunggangi," katanya

-agendadaily

PAS harus nilai semula LKS

BAPA 13 mei
Jangan jadi musuh kepada bangsa sendiri. LKS tidak layak menjadi warga negara, namun kerajaan masih berlembut dan membiarkannya menjadi racun dalam politik Malaysia. Kalau di negara lain dia dah kena hukuman mati kerana menderhaka kepada Yang Di Pertuan Agong (Melayu).

Sunday, 19 February 2012

Palestine, malang nasibmu


Kata mantan Presiden Amerika, George Washington, "you can fool some of the people some of the time, but you can't fool all the people all the time - mike boleh kelentong sesetengah orang pada sesetengah masa, tapi mike tidak boleh nak kelentong semua orang pada setiap masa!".
Apabila Anwar bergegas ke Qatar untuk bertemu dengan pimpinan Hamas, termasuk Khalid Misy'al yang pada masa itu berada di Doha membuktikan betapa desperadonya Anwar untuk memulihkan imej "pak syeikh pejuang Islamnya"

Thursday, 16 February 2012

Kecaman Nik Aziz - Anwar Enggan Patuh

NIK AZIZ TAK SIUMAN?
Kenapa Kecam Anwar?
Majlis Syura ikut gendang UMNO?
Kenapa Tak Bisik-bisik Saja?

Kata Dua Untuk Anwar: Pendirian Nik Aziz Di Templak PAKATAN RAKYAT ... “I support all efforts to protect the security of the state of Israel " - Anwar Ibrahim

Wednesday, 15 February 2012

Benarkah Anwar Proksi Yahudi?

Kata mantan Presiden Amerika, George Washington, "you can fool some of the people some of the time, but you can't fool all the people all the time - mike boleh kelentong sesetengah orang pada sesetengah masa, tapi mike tidak boleh nak kelentong semua orang pada setiap masa!". 

Datuk Seri Nik Aziz dan Datuk Seri Hadi Awang, penyokong tegar Anwar, juga mengeluarkan kenyataan tegas mengkritik Anwar. Datuk Seri Hadi menegaskan bahawa orang yang menyokong rejim zionis Israel adalah pengkhianat Islam! Datuk Seri Nik Aziz mendesak Anwar menarik balik kenyataan pro-zionis itu.

Baca Seterusnya di sini

Anwar tipu lagi... umrah katanya

Posted by SUNGAI RAPAT ONLINE at 6:25 PM



Destroyers

RoyalSquad

undseige (penyusun)