Pages

EliteTrooper

Friday 8 August 2014

terlondeh .. parasit mabuk ketum




KUALA TERENGGANU 7 Ogos - Dewan Pemuda Pas Dungun menggesa tindakan tegas diambil termasuk memecat beberapa Ahli Jawatankuasa (AJK) Pas Pusat yang didakwa mengeji kepemimpinan parti berhubung krisis kedudukan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Ketuanya, Syeikh Muhammad Hanafi Abdul Aziz berkata, antara yang perlu dikenakan tindakan tegas tersebut ialah Ahli Parlimen Sepang, Mohamed Hanipa Maidin dan Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad selain beberapa lagi rakan mereka kerana telah menunjukkan sikap biadab dengan pendirian songsang bersekongkol bersama Parti Keadilan Rakyat (PKR).

"Pecat mereka atau biarkan mereka 'tidur' bersama PKR. Jangan biarkan mereka berbuat songsang di dalam Pas. Kami menaruh harapan tinggi kepada Jawatankuasa Badan Disiplin Pas agar mengambil perjalanan yang tegas berpandukan sejarah Ikhwan Muslimin yang berani memecat pimpinan mereka.

"Mereka bukan dipecat kerana tidak memberikan khidmat yang cemerlang kepada gerakan Ikhwan, tetapi mereka tidak boleh patuh kepada disiplin jemaah. Maka, tidak sesuai lagi mereka duduk bersama jemaah,'' ujarnya dalam kenyataan di sini hari ini.

Menurut Sheikh Muhammad Hanafi, pihaknya tampil untuk menyatakan pendirian dan ketegasan berhubung apa yang disifatkan sebagai 'isu politik busuk yang terancang' sehingga memalitkan parti dan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Mohamed Hanipa ketika berucap dalam forum 'Krisis Selangor: Pakatan Rakyat Berpecah' semalam dipetik sebagai berkata, tindakan Pas mencadangkan tokoh dari luar pakatan pembangkang sebagai bakal Perdana Menteri sebagai satu yang tidak beretika dan Islamik.

Mengulas lanjut, Sheikh Muhammad Hanafi berkata, krisis politik di Selangor yang bermula seawal Ramadan lalu tercetus akibat akhlak dan nafsu pemimpin PKR yang terlalu gilakan harta dan pangkat.

"Keinginan menjadikan jawatan Menteri Besar Selangor sebagai hak eksklusif parti mereka seolah-olah mereka lupa jumlah kemenangan kerusi Dewan Undangan Negeri yang diperoleh oleh rakan mereka dalam pakatan rakyat," katanya.

Kata beliau, sikap buruk PKR yang tergesa-gesa memilih dan mencalonkan Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail sebagai Menteri Besar yang baharu tanpa mendapat nasihat dan persetujuan rakan, menyebabkan kaedah songsang itu tidak dipersetujui Pas pusat.

Menurutnya, ketegasan Abdul Hadi jelas mempunyai hikmah apabila tindakan itu menyebabkan AJK Pas Pusat yang 'mengagungkan' PKR kini seperti orang yang mabuk ketum dan meracau.

"AJK Pas Pusat tersebut mula menzahirkan wajah sebenar di sebalik topeng dengan terbocornya rahsia sulit perbincangan AJK Pas Pusat. Lebih menjijikkan lagi, mereka menyerang serta memfitnah Pengarah Operasi Pusat Penyelidikan Pas, Dr. Mohd. Zuhdi Marzuki tanpa menyalahkan pengkhianat yang membocorkan rahsia.

"Episod serangan gila mereka berterusan terhadap Presiden Pas. Mereka bersekongkol tanpa maruah, melondeh, mengeji dan menghina kerana mereka lebih sayangkan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim),'' ujarnya.




1 comment:

  1. memang perlu disokong, telitilah perjlnan politik 3 manusia, berjuang untuk PAS/UMMAH, ATAU cuma menjadikan PAS tunggangan untuk agenda peribadi serta kiblat yg diimani.
    sdr hanifa ni blh nampak juga peranannya dlm membela kes yg melibatkan

    ReplyDelete

Destroyers

RoyalSquad

undseige (penyusun)