Pages

EliteTrooper

Tuesday 15 May 2012

Malang Melayu bila Diperhamba Cina

aku bukan katak

Memang dah agak takkan lama dia sedap duduk dalam Parti Rasis itu. Nama pun parti rasis Cina, melayu sangka dia hebat bila ada dalam kem politik Cina. Tak lama lagi keluarlah pelbagai khabar yang dirahsiakan dari Melayu apa rancangan sebenar DAP. 

Orang ramai pun rasa gayat dan geli bila ada yang masuk DAP jadi musuh bangsa sendiri. Bayangkanlah orang Melayu jadi kuli Cina dimana sahaja, tak lepas dari maki hamun caci maki. Tak rasa tak tahu. PAS lagi satu bodoh. Punyalah sakit hati dengan UMNO, lebai berserban pun jadi bangang dan buta hati angkat Karpal jadi kepala. Karpal sanggup sergah Hadi. PAS masih boleh terima. Dayus ke apa?

mesranya dengan harbi musuhi sesama islam

Kalau macam ni bagai mana nak jaga bangsa dari dianiaya kaum pendatang? Nak jaga ugama pun tak dapat dan terpaksa rujuk DAP dulu.

Masih tak boleh berfikir?

Naib Pengerusi DAP Tunku Abdul Aziz Keluar Parti

Oleh P. ARUNA

KUALA LUMPUR: Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim meletakkan jawatannya dan keluar daripada parti itu.

Keputusan perletakan jawatan itu berikutan kritikan beliau terhadap perhimpunan Bersih 3.0 mendapat reaksi negatif daripada para pemimpin DAP.

Sehubungan itu, katanya, tempoh senatornya yang akan tamat pada 31 Mei ini tidak akan diperbaharui.

Dalam temu bual bersama NTV7 pada malam Isnin, Tunku Abdul Aziz berkata, beliau akan memaklumkan mengenai peletakan jawatan beliau selepas ini.

"Saya fikir sudah tiba masanya bagi saya untuk melihat secara serius terhadap kedudukan saya sendiri dalam parti.

"Memandangkan terdapat perbezaan yang sangat luas sekarang, yang tidak selari, dan tiada alternatif lain, saya akan keluar dengan cara bermaruah.

"Dengan itu saya akan meletakkan keahlian saya daripada DAP dan akan memaklumkan kepada parti dalam tempoh beberapa minit yang akan datang," katanya semasa temu bual yang berakhir pada pukul 9.30 malam.

 
Inilah Pemimpin PAS Sebenar
Tegar dan Celaka


Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim, pemimpin paling kanan Melayu dalam DAP, telah meletak jawatannya sebagai naib pengerusi dan keluar parti lapor Malaysiakini.

Portal itu melaporkan keputusan Tunku Abdul Aziz yang diumumkan pada malam ini, adalah satu tamparan besar terhadap DAP ketika parti itu membuat persediaan untuk pilihan raya umum ke-13.

Bekas Naib Presiden DAP itu turut menafikan akan menyertai Umno. “Saya bukan katak,” katanya.

Beberapa hari sebelum berlangsungnya perhimpunan BERSIH 3.0 Tunku Abdul Aziz menyatakan pendiriannya tidak menyokong perhimpunan itu yang disifatkannya tidak perlu dan bakal menimbulkan keganasan.

Menurutnya, disebabkan perselisihan pendapat secara terbuka antara beliau dengan pihak parti, maka beliau memilih supaya tidak dicalonkan semula sebagai senator mewakili Pulau Pinang, di Dewan Negara yang berakhir pada 30 Mei.

“Saya merasakan bahawa kedudukan saya tidak lagi dapat dipertahankan dan saya tidak lagi mampu untuk berkhidmat mewakili Pulau Pinang dan parti saya,” katanya

No comments:

Post a Comment

Destroyers

RoyalSquad

undseige (penyusun)